• Toernooien

Algemene informatie
    Met ingang van het seizoen 2018-2019 is de procedure, zoals hieronder beschreven:

1. VV Peize ontvangt een uitnodiging voor deelname aan een toernooi en/of informeert zelf naar toernooien. Alle toernooien-uitnodigingen worden geplaatst op de website, zie 'Aanbieders toernooien' op de pagina uittoernooien. De leiders worden regelmatig gewezen op de uitnodigingen en kunnen dan zelf hun toernooi(en) uitzoeken en doorgeven aan de toernooicommissie.
    2. De toernooicommissie schrijft het team in en vraagt om een bevestiging van deelname.
    3. Bij een definitieve bevestiging van deelname van de organiserende vereniging wordt de leider op de hoogte gebracht, het toernooi wordt opgenomen in het 'Overzicht Toernooien'.
    4. Aan de organiserende vereniging wordt gevraagd om informatie m.b.t. het toernooi te sturen naar de toernooicommissie. De ontvangen toernooi informatie wordt doorgestuurd naar de leider/trainer van het VV Peize team.

Toernooien die inschrijfgeld vragen
    VV Peize vergoedt in principe geen kosten van toernooien. Twee redenen, VV Peize rekent zelf ook geen vergoeding voor zijn toernooien en als we het bij de één team toestaan dan scheppen we een precedent voor andere teams en dan lopen de kosten aardig op.

Inschrijven jeugdtoernooien = deelnemen!
    VV Peize heeft voor zijn jeugdteams een aantal toernooien vastgelegd. Het organiseren van een toernooi kost veel inspanningen, tijd en geld. Ver van tevoren worden de deelnemende ploegen uitgenodigd. Het niet verschijnen op een ingeschreven toernooi is zowel voor overige deelnemende teams alsook voor de organisatie behoorlijk vervelend. Afzeggen is uit den boze! Aanmelden voor een toernooi betekent deelnemen! Uiteraard kan er helaas een keer sprake zijn van "bijzondere" omstandigheden", waardoor deelname toch niet kan plaatsvinden. Indien een elftal toch verhinderd is, laat dit dan tijdig weten!

Evaluatie en de rol van de leider/trainer
    De toernooicommissie houdt bij hoe de bezochte toernooien zijn verlopen. Aan de hand hiervan wordt bekeken of het toernooi het daaropvolgende jaar opnieuw wordt bezocht door een team van VV Peize. De leiders/trainers informeren de toernooicommissie over het bezochte toernooi (organisatie, begeleiding, verzorging, prijzen, poule-indeling, enz.).

Zelf een toernooi regelen en aanmelden
    Dat kan ook. Er zijn genoeg leiders/trainers die zeer goede contacten hebben met andere verenigingen en binnen 'no time' een toernooi geregeld hebben. Dat kan natuurlijk! Maar wel s.v.p. doorgeven aan de toernooicommissie, puur voor de administratie en het actueel houden van het 'Overzicht Toernooien'.

Naar een toernooi in het buitenland
    Elk jaar gaan diverse teams naar het buitenland. Er zijn een aantal professionele aanbieders van buitenlandse toernooien.
    De toernooicommissie regelt deze toernooien niet, omdat de leider/trainer zelf keuzes moet maken m.b.t. o.a. de huisvestiging en vervoer. Tevens zijn er waarschijnlijk kosten aan verbonden, die moeten betaald worden door het team, daar kan/wil VV Peize geen rol in spelen.

Team van VV Peize uitnodigen?
    Wilt u een VV Peize team uitnodigen voor een toernooi? Dan kunt u een e-mail met de uitnodiging naar de toernooicommissie (toernooien@vvpeize.nl). De uitnodiging wordt doorgespeeld en besproken en u ontvangt zo snel mogelijk antwoord.