• Afgelopen zaterdag speelde de JO19-1 zijn 1e competitie wedstrijd tegen VEV 67 uit Leek. Peize speelde verdienstelijk in de beker, maar werd ondanks 2 overwinningen toch uitgeschakeld. Peize onderging een metamorfose want maar liefst 10 spelers gingen over na de senioren. Dus is het aan Matthijs Ronde om met een totaal nieuwe selectie proberen er iets van te maken in deze loodzware hoofdklasse. De wedstrijd tegen VEV werd dan ook ietwat voorzichtig aangegaan. VEV was de 1e helft dan ook veruit de betere ploeg. Desondanks hield Peize zei het soms met kunst en vliegwerk lang stand. Toch viel de 0-1 en dat gezien het spelbeeld was terecht. Het laatste kwartier kwamen de blauwhemden wat gevaarlijker voor de goal van de gasten en met een schot op de paal van Ivar Cats had het zomaar 1-1 kunnen zijn. Toch bleef het tot de rust 0-1. In de 2e helft beet Peize beter van zich af. Het kreeg meer en meer kansen op de gelijkmaker, maar ook VEV kreeg enkele goeie kansen maar Jurrian Philips keepte een puike pot. Helaas kwam Peize na een 15 tal minuten met 10 man te staan na een oliedomme rode kaart voor praten. Toch kwam Peize met 10 man op 1-1 door een knappe goal van Ivar. Helaas duurde deze pret maar enkele minuten want dooreen mislukte buitenspelval scoorde de mannen uit Leek de 1-2. Peize probeerde het nog wel en qua in zet hadden ze het ook wel verdiend, maar het waren de geelhemden die de 1-3 inschoten en dit was tevens de eindstand. Al met al een terechte uitslag, minpuntje was toch helaas de scheids, want deze zeer sportieve wedstrijd werd ontsiert door 6 onnodige gele kaarten.